goed houding

Maak er een gewoonte van om recht te staan. Wanneer je bijvoorbeeld wacht in de supermarkt of wanneer je staat te koken. Op die manier kan je lichaam je groeiende buik beter dragen, en zul je minder klachten ervaren.

13 June, 2020

Goede houding

Op de foto zie je mij in de Berghouding staan.

Goed staan is belangrijk, zeker als je zwanger bent. Je lichaam verandert voortdurend.

Je baarmoeder groeit waardoor je banden worden opgerekt, dit kan een trekkende pijn veroorzaken van je lies naar de bovenkant van je baarmoeder. Onder invloed van hormonen wordt het kraakbeen tussen je heupbeenderen weker. Daardoor kun je pijn ervaren in je onderrug en bij het schaambot. Dat is vaak een stekende pijn. Ook lopen kan pijnlijk worden door het verweken van het bekken.

Indien de klachten verergeren is het slim om naar een fysiotherapeut te gaan. Een fysiotherapeut kan je goede tips geven om te voorkomen dat de klachten verergeren. Meestal verdwijnen bekkenklachten snel na de bevalling.

Een paar makkelijk toe te passen tips zijn:

  • Recht staan, je gewicht verdelen over 2 benen —> berghouding
  • Kussen tussen je benen tijdens het slapen.
  • Niet doorstappen op de trap maar neem de tijd.

Maak er een gewoonte van om recht te staan. Wanneer je bijvoorbeeld wacht in de supermarkt of wanneer je staat te koken. Op die manier kan je lichaam je groeiende buik beter dragen, en zul je minder klachten ervaren.

Vanaf donderdag 2 juli beginnen mijn groepslessen. Ben je zwanger en wil je graag deelnemen meld je dan snel aan !